maandag 20 juni 2011

Keuken verbouwen, dag 1

Op verzoek ga ik proberen vaker een update te posten zolang we bezig zijn met mijn keuken. Ik en mijn vader hebben beiden 3 weken vrij, zodat we mijn keuken kunnen verbouwen.

Vandaag is de eerste dag, en we zijn rustig begonnen. Als eerste de woonkamer opgeruimd en de boel verhuisd. Het luchtbed en het tafeltje staan nu in het deel van de woonkamer dat al helemaal gewit is.

Daarna hebben we goed bekeken wat we nodig gaan hebben, en zijn vervolgens naar de bouwmarkt gegaan. Achter de keuken moet ruimte zijn voor de leidingen, dus moeten we een voorzet wand plaatsen. Daarvoor hebben we houten balken en spaanplaat gehaald.

Vervolgens zijn we aan de keuken zelf begonnen. Alle inhoud van de keuken in dozen gestopt en in de woonkamer geplaatst. Ook de kastdeurtjes en lades zijn al verwijderd.

De koelkast en magnetron staan tijdelijk in de woonkamer. Die kunnen pas weer terug als de hele keuken klaar is.

Zo ziet het andere deel van de woonkamer er nu uit. Een kleine zithoek en een slaapplek voor pa.

Na het verwijderen van de lamellen in de woonkamer is ook daar de schimmel duidelijk zichtbaar. Als we binnenkort een aantal dagen in Arnhem zijn gaan we dit weer inspuiten met schimmel verwijderaar.

Het keukenblok is nu compleet leeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten