vrijdag 30 juli 2010

Aansluiten glasvezel

Vanmorgen kwam een monteur van OnsNet Eindhoven mijn glasvezelmodem aansluiten. Daarvoor was er echter een wandcontactdoos nodig in de meterkast en die was er nog niet. Gelukkig is mijn vader gecertificeerd om dit aan te leggen, dus zijn we vanmorgen (veel te) vroeg naar Eindhoven gereden. Hij heeft een wandcontactdoos geplaatst en aangesloten, en is toen direct naar zijn werk gegaan.

Rond half 10 waren de twee glasvezelmonteurs er en samen hebben ze de glasvezelmodem geïnstalleerd. Natuurlijk ging dit niet zonder slag of stoot en uiteindelijk hebben ze de connectoren opnieuw moeten lassen. Uiteindelijk is alles gelukt, en met een paar dagen zal ik kunnen internetten.
De nieuwe indeling van de meterkast met de glasvezelmodem (linksboven) en een wandcontactdoos.

Terwijl ik wachtte op de monteurs heb ik niet stil gezeten. Ik heb onder andere het behang in de slaapkamer voor een deel kunnen verwijderen.

Nadat ik de gordijnen in de slaapkamer weggehaald had kon ik pas goed zien hoeveel schimmel er boven de raampartij zit.

Aan de linkerkant is het nog erger gesteld. Dit is op zijn zachts gezecht niet goed voor de gezondheid. Ik had al wat stofmaskers in huis, maar hiervoor moet ik hygienische mondkapjes gaan halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten