zondag 26 december 2010

Badkamerdeur

Vandaag heb ik de deurklink van de badkamer geplaatst. Dat klinkt heel simpel, maar dat bleek het niet. Het nieuwe deurbeslag dat ik gekocht had paste namelijk niet op het originele binnenwerk.

De oplossing was om het binnenwerk te vervangen. Die zat echter achter een plastic afdek strip, en de vorm was compleet anders. Ik moest dus eerst een deel van de plastic strip verwijderen (goed excuus om mezelf een Dremel cadeau te doen :D), en vervolgens het gat in de deur groter maken. Aangezien ik geen frees heb was dat geen makkelijk karwei. Gewapend met accuboormachine in houtboortje ben ik de deur te lijf gegaan.

Toen het nieuwe binnenwerk eenmaal paste bleek er nog iets anders niet te passen. Blijkbaar zijn mijn deuren dunner dan de nieuwe standaard, want de metalen staaf die de deurklinken verbind was te lang. Het scheelde wel 3mm. Gelukkig heb ik de staaf kunnen inkorten met mijn bandschuurmachine (korrel 60 doet wonderen :P )

Afgelopen vrijdag had ik het kozijn van de badkamer al helemaal geverfd. Helaas duurt het drogen van deze lak 16 uur dus ik heb 1 avond moeten douchen zonder deur (ik heb alle verwarmingen open gezet zodat ik het niet koud zou krijgen xD).

Het nieuwe binnenwerk is behoorlijk verschoven om het te laten uitlijnen met het kozijn. Het overgebleven gat ga ik opvullen met vulmiddel.

De nieuwe deurklink ziet er een stuk strakker uit dan het origineel. Het was een flink gevecht, maar zeker de moeite waard.

Natuurlijk mogen de handdoek haakjes niet ontbreken om het helemaal af te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten