woensdag 29 september 2010

Laatste schimmel slaapkamer verwijderd

Vandaag wilde ik eigenlijk het plafond gaan witten. Daarom heb ik een afdek zeil opgehangen voor het raam en de radiator. Terwijl ik daar mee bezig was besefte ik dat het plafond nog niet helemaal schimmel-vrij was. Daarom heb ik de schimmelweg spray te voorschijn gehaald en ben de schimmel te lijf gegaan met schimmelweg en een emmer sop.

Het zeil is semi-transparant. Daarom is dit een beetje een gekke foto geworden met scherpe en wazige delen.

Zoals je kunt zien is het een enorm verschil met hoe ik het in het begon aantrof. Geen zwarte plek meer te vinden.

Aan de andere kant van de kamer heb ik de schimmel nog niet helemaal weg gekregen omdat iemand er overheen geschilderd heeft. Hopelijk helpt het om de spray een nachtje te laten intrekken.

Omdat de schimmelweg spray nogal heftig stinkt heb ik mijn nieuwe verfspuit-masker gebruikt. Dankzij dat masker kon ik vrij ademen in een kamer die vol hing met dampen. Omdat ik vannacht niet wakker wil liggen van de geur heb ik de voordeur open gehad terwijl ik aan het werk was, en inmiddels heb ik de slaapkamer deur op zijn plek gezet zodat de dampen in de slaapkamer blijven vannacht. Morgenochtend zet ik wel wat ramen open om te luchten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten