maandag 20 september 2010

Radiatoren

Om de verwarmingen te kunnen schilderen is het makkelijker als de radiatoren afgekoppeld zijn. Het appartement is echter aangesloten op blokverwarming. Daarom moet er een service monteur komen om de radiatoren af te koppelen, en later moet hij dan terug komen om ze weer aan te koppelen.

Ik heb daarom contact opgenomen met het bedrijf dat de verwarming onderhoud. In eerste instantie een e-mail gestuurd maar ik kreeg als antwoord dat er nogal wat bij kwam kijken, dus ik moest maar even bellen. Tijdens het telefoontje bleek dat een monteur het complete systeem moest laten leeg lopen, en dat daar ongeveer 3 uur voor nodig is. Niets aan de hand dacht ik, tot ik hoorde dat ze 65 euro per uur vragen en 92 euro voorrij kosten rekenen. Het is toch belachelijk dat ik bijna 280 euro moet betalen voor een monteur die alleen maar het systeem laat leeg lopen. En dat is alleen nog maar het afkoppelen, in totaal zou ik dus rond de 560 euro kwijt zijn.

We hebben besloten om de radiatoren dus maar te laten hangen, en te schilderen terwijl ze aan de muur hangen. Het kost dan wel wat meer moeite, en het wordt misschien wat minder mooi, maar het is me geen 500 euro waard om ze perfect te krijgen.

Op de foto is het niet erg goed te zien, maar vandaag heb ik een groot deel van de radiator in de slaapkamer geschuurd. Sorry voor de vlekken op de foto, ik krijg de lens niet schoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten