zondag 26 september 2010

Zondag, schoonmaakdag

Gisteren heb ik een dweil gekocht zodat ik vandaag de keuken en badkamer kon schoonmaken. Dat moest nodig gebeuren want het rook allemaal niet al te fris meer. Het was erger dan ik kon vermoeden, ik heb tot 8 keer een nieuwe emmer sop moeten aanmaken omdat het water zwart was.

Onder de keuken kastjes had ik nog niet eerder schoongemaakt, en dat heb ik geweten. Het plamuurmes moest er aan te pas komen om voedselresten van de vorige bewoner weg te krijgen.

De keukenvloer glimt inmiddels weer. Ook onder de keukenkastjes is het nu schoon (relatief gezien dan). Zodra we aan het verbouwen van de keuken toe zijn moet ik de kastjes toch weghalen, kan ik die meteen flink boenen.

Ook de badkamer is blinkend schoon. De tegels glimmen zelfs zo erg dat ik er last van had toen ik net even naar het toilet ging.

Ook voor de badkamer geld dat het relatief schoon is. De leidingen zijn niet goed schoon te maken door corrosie en wastafel, toilet en douche zijn aan vervanging toe. Dat moet helaas wachten tot volgend jaar, als ik weer wat geld heb gespaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten